От месец септември 2022 медийният експерт и експерите образователни дейности на Сдружение Нов път в изпълнение на дейност Разработване на информационни и образователни инструменти и материали по Проектно предложение ACF/950 „ Медийно образование за активно гражданство „ Схема за малки инициативи, Тематичен приоритет № 1: Подобрена демократична култура и гражданска осведоменост на Фонд Активни граждани по ФМ на ЕИП 2014-2021 работиха по разработване на пакет от информационни и образователни инструменти и материали, които ще бъдат използвани по време на 7 инициативи по проекта , на територията на областите Враца, Монтана и Видин.
Ще бъдат разработени 2 казуса, 1 онлайн симулация, минимум 2 информационни материали,
2 презентации, един кратък „Наръчник за медийна грамотност“ и Брошура с образователни инструменти за медийна грамотност .
Фокусът на дейността е върху повишаване на медийната грамотност и гражданското образование на крайните потребители и противодействие на дезинформацията.
Човекът на 21 век иска все по-лесно да се ориентира в информационното пространство и все по-лесно да достига до това, което го интересува. За да ползва пълноценно всички налични
информационни ресурси, обаче, той трябва да бъде информационно грамотен. Медийната грамотност е от особено значение и важност за уязвимите групи и хора в риск от бедност. Тези групи са по- податливи на ненадеждна информация и пропаганда .Изследване на Центъра за изследване на демокрацията и Фондация „Приложни изследвания и комуникации“ показва не само че речта на омразата и враждебността към ромите е най-популярната и общоприетата
форма на изключването им от обществения и гражданския живот, но и че именно към тази малцинствена група се проявяват най- високите нива на предразсъдъци от младежи в социалните мрежи.
Медийната грамотност представлява комплексна компетентност за достъп, анализ, оценка, създаване и разпространение на медийно съдържание. Иначе казано, технологичният прогрес, навлизането на медиите във все повече и повече аспекти на живота, прави техните потребители все по-уязвими. Следователно гражданите трябва да разполагат със способността да използват и да се възползват от медиите, а не да попадат в плен на фалшиви новини, манипулации и заблуда. Тоест, нужно е хората да придобият нови компетенции, изграждащи естеството на медийната грамотност, умения и нагласи, далеч излизащи от рамките на традиционната грамотност.
За постигане на целта на проекта планираме разработване на информационни и образователни инструменти и материали – 2 казуса, 1 онлайн симулация, минимум 2 информационни материали, 2 презентации, „Наръчник за медийна грамотност“ и Брошура с образователни инструменти за медийна грамотност (европейски и български); провеждане на 1 обучение и 6 информационни срещи.
Повече за предвидените дейности, включени в проекта ще научите фейсбук страницата и сайта на Сдружение „ Нов път „
Контакти
Сдружение „Нов път“ България
П.к. 3357 , Село Хайредин, област Враца , ул. „ Дафинка Чергарска“ № 9, тел. за връзка 0896782469, е- mail: new_road@abv.bg
Проекта се финансира в рамките на Програмата за подкрепа на НПО в България по Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2014-2021 г
Leave a Reply